Dnes

  • Sobota 10. prosince 2022
  • Svátek má Julie

Z housenky motýlem. Nádraží v Děčíně zná rámcový rozpočet, přesáhne tři miliardy. Bude se bourat i stavět

17. 06. 2021

zdroj fota: ilustrační snímek (pixabay.com)

Děčín – Po zkrášlení první části pro osobní dopravu na nádraží v Děčíně východ oznámila Správa železnic, že se dočká i nákladní část. Před dvěma lety získalo nádraží nové zabezpečovací zařízení, nástupiště s bezbariérovým přístupem i lepší informační systém. Projekt přestavby nákladní části bude podstatně nákladnější, za částku přesahující 90 milionu korun ji vyprojektuje Sudop Praha. Dohromady spolkne obří zakázka 3,5 miliardy korun.

Nákladní nádraží v Děčíně je dopravním uzlem, který projde v letech 2025 až 2027 výraznou obměnou. Oproti původnímu plánu dojde k jednoročnímu zpoždění. Záměr byl schválen na ministerstvu dopravy již před rokem, k dnešnímu dni je vybrán zhotovitel projektové části za 90 milionů korun. Vyhrál ho jediný účastník, firma Sudop EU, která má své sídlo v Praze. Její předseda představenstva Miroslav Váňa má zapsaný trvalý pobyt v Děčíně na Novém Městě. Firma se zabývá podle obchodního rejstříku všemi nezbytnými obory pro danou činnost. Celá rekonstrukce a úprava nádraží vyjde na 3,5 miliardy.

Bourání železničních budov

Železniční stanice získá nový kabát. Uskutečněna bude kompletní přestavba stanice v dolní části nádraží. Konkrétně dojde k optimalizaci délky kolejí, samozřejmostí je kvalitní zabezpečení. Počet kolejišť se změní z patnácti na dvanáct, ale dvě koleje budou sloužit jako manipulační. Ruku v ruce s tím, jak velké úpravy budou realizovány, se zbourají některé objekty, které stavbě překáží. „V rámci stavby vznikne nová technologická budova a dále objekt, který bude náhradou za zdemolovanou stávající budovu ČD. Vznikne i jedno šedesátimetrové nástupiště. Celý areál stanice bude nově oplocen,“ uvádí web Zdopravy.cz.

Místní obyvatelé vědí, že jsou obě nádražní budovy na zastávce Děčín východ odděleny. Starší staniční budova je nazývána jako horní nádraží, novější a mohutnější stavba pak dolní nádraží. Areály jsou odděleny ulicí, budova dolního nádraží už zhruba 60 let provozu neslouží.

Autor: Jiří Šlaj