Dnes

  • Čtvrtek 8. prosince 2022
  • Svátek má Květoslava

Ústí se vytasilo s novou vizuální identitou. Spojit má historii a vyhlídky krajského města

22. 02. 2022

zdroj fota: czechdesign.cz

Ústí nad Labem – Ústí nepustí, to je nový slogan, který je použitý na oficiálním logu města Ústí nad Labem. Mezi 84 návrhy uspělo severočeské studio Trifor, které vyhrálo soutěž na návrh nové vizuální identity města. Vítězné studio vzešlo z otevřené designérské soutěže, kterou pořádala odborná organizace Czechdesign.

Město Ústí mělo logo vytvořené v roce 2005, které nezapadalo do uceleného systému komunikace města s veřejností. „Identita má prezentovat Ústí nad Labem jako město, ke kterému mohou začít občané cítit hrdost a které stojí za návštěvu,“ komentoval na začátku soutěže Petr Nedvědický, primátor Ústí nad Labem.

V novém logu má být propojena bohatá historie města s jeho výhledem do budoucna. Vizuální identitě dominuje výrazné logo, které působí přímočaře, sebevědomě, důrazně a nezaměnitelně. „Identita se kromě oficiální komunikace města propíše postupně také do komunikace městských obvodů a klíčových příspěvkových organizací a akciových společností města,“ uvádí tisková zpráva na stránkách Czechdesignu.

„Koncept vizuální identity od studia Trifor je založený na specificky seseknutém písmu, přičemž jeho nejsilnějším momentem je výrazné logo. Emoce, které v sobě nese, velmi dobře konvenují s charakterem města. Pozitivně a úderně pak působí aplikace samotného stylu,“ shrnuje tisková zpráva.

Pro základní logotyp je použité písmo Monument Extended v řezu Black. Jako doprovodné písmo např. pro sazbu textů byl zvolen font Louka Daniela Barka, ústeckého typografa a studenta Fakulty umění a designu místní UJEP. Písmo Louka rozehrává kontrast mezi logotypem a doprovodnou typografií a cílí na neutralitu a čitelnost.

„Samotný logotyp představuje protnutí historie, poválečné architektury (zejména brutalismu) a nové perspektivy. Charakteristickými prvky je propojení typografie, známé siluety budovy krajského úřadu, tzv. ústecké „vany“, novogotického lomeného písma odkazujícího na německou historii města a dimenzionalita pohledu symbolizující perspektivu, kterou město může nabídnout,“ doplňují autoři.

Autor: Jiří Šlaj