Dnes

  • Středa 29. června 2022
  • Svátek má Petr a Pavel

SŽDC poodhalila trasu vysokorychlostní trati. Tunel mezi ČR a Německem bude za každou cenu

07. 05. 2021

Spravazeleznic

Výstavba vysokorychlostní tratě VRT Praha – Drážďany nemá stále jasnou trasu. Okolní obce, kolem kterých by měla trať vést s výstavbou nesouhlasí. Nejprve se objevily problémy s tím, že nebyla známa přesná trasa. Správa železnic ale nyní zveřejnila nové informace o projektu. 

Problémy

Nejprve s výstavbou nesouhlasili v Ústí nad Labem, jelikož by trať Praha – Drážďany neměla zastávku v hlavním městě Ústeckého kraje. V nově představené studii je zastávka v Ústí nad Labem již zahrnuta. Nyní tedy bude správa železnic jednat s  relevantními obcemi o možné realizaci tak, aby byla výstavba co nejšetrnější k okolí. I proto přesná podoba trasy tedy stále není známa. 

Nové informace

Správa železnic tento týden zveřejnila nový plán výstavby trasy VRT Praha – Drážďany. Nově tak byla představena i informace o Krušnohorském tunelu, který by se mohl začít využívat i bez toho, aniž by byla kompletní dráha VRT na České straně. Podle Martina Hausenblase by tento tunel ulehčil nákladní dopravu mezi ČR a Německem. „Pokud bude hotový Krušnohorský tunel, tak se vyřeší jeden podstatný problém, a to je zkapacitnění železničního spojení, zejména nákladního, z Česka do Německa,“ tvrdí Hausenblas. 

Tunel by tak zkrátil cestu do německých Drážďan na 24 minut „V úseku budou ve směru do a z Německa provozovány jak vlaky osobní dopravy jedoucí po nově realizované dvojici kolejí, vedených společně se stávající tratí, tak i nákladní vlaky využívající zejména upravenou stávající trať až do oblasti Chabařovic. Smíšený provoz v Krušnohorském tunelu umožní převedení až 150 vlaků denně z údolí Labe a výrazně tím přispěje ke snížení hluku na stávající trati podél Labe do Drážďan, “ stojí v tiskové zprávě SŽDC. Z dalších informací vychází, už nyní jsou konány vrty do hloubky 400 metrů k prozkoumání podloží.

Stavba Krušnohorského tunelu by se tak měla uskutečnit a nezáleží na tom, zda bude zhotoven zbytek vysokorychlostní tratě pro propojení s Prahou.

Autor: Kateřina Klimczyková