Dnes

  • Pátek 22. října 2021
  • Svátek má Sabina

Provoz na Kozí dráze dostal další políček. „Čeká nás jednání, budeme hledat kompromis,“ řekl náměstek Řehák

02. 05. 2021

wiki

Ústecký kraj – Je to s ní jako na horské dráze. Vypadalo to, že se na Kozí dráhu brzy vrátí vlaky, ale vše je jinak. Situace se nečekaně zkomplikovala po zasedání komise na Ministerstvu dopravy, kdy nastal zádrhel s množstvím peněz, které by měly na rekonstrukci putovat. To opět znamená odklad možnosti projet se jednokolejkou přímo pod Krušnými horami. Dočkají se příznivci kolejí?

Kdysi vytížená a oblíbená trať je od roku 2007 bez pravidelné osobní dopravy. V roce 2012 se zdálo, že dojde k obratu lepšímu, ale zůstalo jen u slibů. Letošní rok provázený pandemií koronaviru dal všem příznivcům této lokální dráhy naději. „Ústecký kraj objednal na Kozí dráhu dopravu, ale po jednání centrální komise Ministerstva dopravy je vše jinak. Na opravu a zprovoznění Kozí dráhy nejsou peníze. Byli jsme vyzváni k jednání,“ přinesl aktuální informace náměstek ústeckého hejtmana Jiří Řehák.

Jezdit se mělo od 3. července a to na úseku Děčín – Telnice. „Měl být vypravován jeden vlak. Na starosti to měla Správa železnic, teď je další budoucnost provozu na dráze nejistá,“ upozornil Řehák.

V čem je hlavní problém?

Hlasování neprošlo děčínským zastupitelstvem. „V Děčíně si postavili hlavu. Pan Aster (náměstek primátora pro dopravu, pozn. autora) zřejmě využil svých kontaktů. Je to nadšený cyklista,“ uvažoval nahlas Jiří Řehák. Jenže právě Děčín hraje v celém provozu zásadní roli. „Bohužel to vnímám tak, že to berou buď a nebo. Buď se postaví cyklostezka nebo se opraví dráha a nic mezi tím,“ povídal náměstek.

Jenže právě další zdržení působí na provoz negativním způsobem. „Má to háček. Cyklostezku nelze vybudovat minimálně do roku 2030,“ upozornil Řehák. Komplikací s tím spjatých je celá řada a pro většinu aktérů to znamená opět jen čekání.

ČTĚTE TAKÉ
Starší než Československo. Oslavy zahájení provozu a obnovy Kozí dráhy proběhnou v Telnici

„Pro starosty je to memento. Není pro ně zásadní, co tam nakonec bude. Jako spíš, jestli tam vůbec něco bude. Uznávám, že by byly potřeba velké investice do obnovy, protože se to nechalo dlouho bez údržby,“ prohlásil Jiří Řehák a závěrem upozornil, že on sám není žádným fanatickým zastáncem opravy Kozí dráhy. „Budeme na jednání u pana hejtmana hledat možné cesty a kompromisy, aby se něco začalo dít,“ uzavřel.

Autor: