Dnes

  • Pátek 22. října 2021
  • Svátek má Sabina

Může být ještě platná. „Kozí dráha potřebuje vizi,“ řekl nám krajský zastupitel Filip Ušák

13. 10. 2021

zdroj fota: Tomáš Temcsák

Krušné hory – Pořádné oslavy se vším všudy to nebyly, ale i tak proběhla na telnickém nádraží důstojná vzpomínka na 150. výročí od vzniku provozu na Kozí dráze. Od jara už by měly na tradiční trase v Podkrušnohoří jezdit turistické spoje, které si u dopravní společnosti objednal Ústecký kraj. Bude jednou po Kozí dráze jezdit pravidelný každodenní provoz?

Něco tomu chybělo, ale na větší slávu nebyl prostor. „Jsem rád, že se připomínka vzniku Kozí dráhy uskutečnila. Samozřejmě kdyby byla s parním vlakem a plnohodnotným zapojením železnice, bylo by to o chlup lepší, ale už to, že je naděje, že zde příští rok budou jezdit vlaky a že to nebyla tryzna, je moc fajn,“ ocenil akci krajský zastupitel za STAN Filip Ušák.

Z toho, jak přesně to bude na trati, která už měla na kahánku fungovat, už měl komunální politik o poznání méně radosti. „Dráha by neměla být zapojena pouze do krajské sítě turistických linek. To si myslím, že je málo,“ prozradil Filip Ušák. Podle jeho názoru by měl kraj uvažovat o plném zapojení do dopravní obslužnosti na každodenní bázi a navrhnul další možnosti zapojení vlaků na Kozí dráze do běžného fungování. „Provoz na trati by šlo zatraktivnit pro běžné dojíždění. Lze uvažovat o vybudování přestupní zastávky u Nupharo parku, tak aby bylo možné dojíždět do Ústí nad Labem nebo třeba k nemocnici z Děčína či Krupky,“ navrhuje krajský zastupitel.

Kozí dráha měla nejistou budoucnost, ale až rozhodnutí ministerstva dopravy vnesla potřebné garance. „Došlo pouze k návratu zákonnosti do celého příběhu. Správa železnic se má starat o svůj majetek zvláště, je-li na jejích tratích objednávána doprava,“ upozornil Ušák.

ČTĚTE TAKÉ
Čtenář Tomáš Temcsák nám zaslal fotografie z oslavy 150 let od vzniku Kozí dráhy

Jak lze dráhu využít do budoucna?

„Kozí dráha potřebuje především vizi. To, aby turistická doprava byla propojena s produkty cestovního ruchu Krušných hor jako Telnice, Krupka, zámky v Jílovém, Libouchci. A vizi rovněž i v té její případné roli každodenního využívání. Popřál bych jí, aby sloužila další roky jako respektovaná a smysluplná rychlá spojka Podkrušnohořím,“ uzavřel Filip Ušák.

Autor: Jiří Šlaj