Dnes

  • Pátek 22. října 2021
  • Svátek má Sabina

Cenovka dva miliony korun ročně. Vlaky se na Kozí dráhu vrátí příští rok v dubnu, díky výročí možná už dřív

16. 09. 2021

zdroj fota: fotobanka wikipedie.cz

Ústecký kraj – Cyklostezka nebo obnova poničené trati? Kozí dráha dostala druhou šanci stát se platnou a od dubna příštího roku po ní pravidelně vyjedou vlaky. Ústecký kraj objednal dopravu u firmy KŽC. Nejhlasitější hlas proti obnově byl slyšet z vedení města Děčína, které chtělo místo obnovení trati vybudovat cyklostezku.

Kozí dráha má tradici sahající hluboko do minulosti. Letošní rok v říjnu oslaví 150 let své existence. Dvě varianty, co udělat s chátrající tratí zahrnovali buď obnovu či postupnou likvidaci a nahrazení například novou cyklostezkou. Do celé záležitosti vnesla světlo Centrální komise ministerstva dopravy, která zachování Kozí dráhy podpořila. Náklady na zprovoznění dosahují 50 milionů korun. Právě to se nelíbilo primátorovi Děčína Jiřímu Andělovi, který pro ČTK uvedl, že jsou investice příliš vysoké na to, že zde budou jezdit víkendové vlakové spoje pro turisty.

Novinky do celé záležitosti vnesl náměstek hejtmana Ústeckého kraje Jiří Řehák, který uvedl, že vlaky vyjedou na trať v dubnu příštího roku. „Kraj objednal dopravu u firmy KŽC, která jezdí pro nás ve Šluknovském výběžku a jinde,“ uvedl po jednání Řehák. Cena za roční provoz vlaků vyjde ústecký kraj na dva miliony korun. Provoz by měl být zajištěn od dubna až do října. Ústecký kraj by rád viděl vlaky na trati i v říjnu během oslav 150 let od založení trati, není ale jasné, zda se oprava stihne. Provoz na trati zahájila společnost Duchcovsko-podmokelská dráha v roce 1871.

Na celé trati je od roku 2015 zastaven veškerý provoz kvůli špatnému technickému stavu trati (popadané stromy, podmáčené úseky, shnilé pražce, nefunkční zabezpečovací zařízení na přejezdech). Snahy o obnovu provozu na trati se vede několikaletý boj, zejména ze strany předchozího a současného vedení kraje, železničních nadšenců, ale i starostů přilehlých obcí. Na trati lze dosáhnout maximální rychlosti 80 kilometrů za hodinu.

ČTĚTE TAKÉ
Obnovení Kozí dráhy? Správa železnice část tratě opraví

Zdroj: wikipedie.cz

Autor: Jiří Šlaj